Page 13 - TUREB Dergi 1. SAYI
        P. 13
     
       	 SEKTÖR  TÜREB  TÜREB 10  » Haberler  TOPLANTISI   Dergi     Dergi                                                    Haberler » 11 2023 Yılı  Hedefmizden Şaşmış Değiliz                         ŞİRKETLERİN MARKA İMAJINA Yatırıma başladıktan sonra Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın   ve potansiyelinin cezbedici olduğunu vurguladı. harçlarla alakalı aldığı iç yönetmelik kararının yatırımcıya   2023 yılı hedefmizden şaşmış değiliz diyen Yıldız,   RÜZGAR ENERJİSİ DESTEĞİ olumsuz yansıdığını ifade eden Yıldız, konuyu hazineye   hedef doğrultusunda yürüyeceklerini, yerli kaynakları intikal ettirdiklerini ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın bu   büyüterek  toplam enerji  içindeki  payını  arttıracaklarını konuda iyileştirici bir çalışma içinde olduğunu söyledi.  ifade etti. Yerli üretimin artması amacıyla 52 milyon TL’lik MİLRES   Diğer taraftan  algı ile gerçek  arasındaki  bir farkı da Projesi’nde 500 MW’lık türbin elde edildiğini, amaçlarının   dile getirmek istediğinden bahseden Yıldız, Türkiye’nin bunu 2,5 MW düzeyine çıkarmak olduğunu belirtti.   yenilenebilir enerjiden elde ettiği toplam elektrik içindeki payının % 26, Avrupa’da ise %13,5 seviyelerinde Yurtdışından  yatırım  yapmak  isteyen  ve  Türkiye’yi  bir   olduğunu belirtti. Türkiye’nin bu oranı %35’ler seviyesine merkez olarak görüp bunu orta doğu ve Afrika’ya   çıkarmak istediğinin altını çizen Yıldız, bu toplantılarla taşımak isteyen yatırımcılar olduğundan bahseden Yıldız,   bir koordinasyon içinde verimli çalışmalar olacağını ve        “ Reklam kampanyalarında ya Türkiye’nin  rüzgar  verimliliği  ile  ilgili  olan  rakamlarının   çıkan sonuçları hep birlikte takip edeceklerini söyledi.          da menülerinde rüzgar enerjisi          kullandıklarını belirten işletmeler,          hem çevreci imajını hem de tercih          edilirliklerini arttırıyor.                                                          “        Şirketler, tüketiciyi artık sadece ürün ve hizmet kalitesi ve   Söz konusu uygulamalar, tüketiciyi yenilenebilir enerjiye        fyatlarıyla değil,  ‘rüzgar enerjisi’yle de etkilemek istiyor.   heveslendiriyor. Tüm bu gelişmeler çevre bilincini        Özellikle tekstil ve gıda gibi sektörlerin başını çektiği bu   artırmak için sevindirici diyerek markaların değerini        uygulamayla,  şirketin  ‘çevre  bilinci  taşıdığı’,  ‘ürünlerin   de arttırdığını savundu. Ataseven, “Rüzgar enerjisini        çevreye saygılı olduğu’ imajına dikkat çekiliyor.      desteklediklerini  vurgulayan marka ya da işletmelerin        Sunset ve Starbucks rüzgar enerjisi kullandığını       marka değeri de artacak. Yenilenebilir enerjinin tercih        menülerinde duyururken, Ağaoğlu İnşaat ürettiği        edilmesi, küresel ısınma söz konusu olduğunda bilinçli        konutlarda rüzgar enerjisi kullanılmasını sağlayarak       tüketicinin de dikkatini çekecek” yorumunu yaptı.        farklılaşıyor.        Reklam  kampanyalarında  ya  da menülerinde                    Rüzgar enerjisini kullanan  şirketlerin başında        rüzgar   enerjisi  kullandıklarını  belirten                    gelen  Starbucks,  geçtiğimiz  yıldan  bu  yana        işletmeler hem çevreci imajını hem de tercih                    Türkiye’de 60’ın üzerinde mağazasında        edilirliklerini arttırıyor. Bu anlamda öne çıkan                yenilenebilir  enerji  kullanıyor.  Akenerji        markalar arasında Sunset Restoran, Starbucks,                   işbirliğinde  Türkiye’deki  faaliyetlerini  sürdüren        Ağaoğlu bulunuyor.                                            frma,  ihtiyacı olan elektriği devlet tarafından                                                                    kurulan ortak bir ağ (enterkonekte sistem)        Çevre bilinci ve markaların değeri artıyor             sayesinde Akenerji’den temin ediyor.        Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği (TÜREB) Başkanı Mustafa        Serdar Ataseven, bu yönde atılan adımları canı gönülden   Rüzgar enerjisi kullanan mağaza sayılarını artırmayı        desteklediklerini  belirterek, “ICCI’da  (Uluslararası Çevre   hedefeyen Starbucks, bu çalışmaların  uzun vadede        Fuarı ve Konferansı) WindMade ile bu anlamda önemli    herkes için daha iyi yaşam koşulları getireceğini        bir adım atılmıştı.                                    savunuyor.                                                                                                Kaynakça:www.dünya.com
       
       
     
