Page 12 - TUREB Dergi 1. SAYI
        P. 12
     
       	                                                                                           SEKTÖR     TÜREB                      TÜREB        10    » Haberler                                                                   TOPLANTISI   Dergi                       Dergi                                                                               Haberler » 11            2023 Yılı  Hedefmizden Şaşmış Değiliz                                                                                                                                                ŞİRKETLERİN MARKA İMAJINA        Yatırıma başladıktan sonra Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın   ve potansiyelinin cezbedici olduğunu vurguladı.        harçlarla alakalı aldığı iç yönetmelik kararının yatırımcıya   2023 yılı hedefmizden şaşmış değiliz diyen Yıldız,                          RÜZGAR ENERJİSİ DESTEĞİ        olumsuz yansıdığını ifade eden Yıldız, konuyu hazineye   hedef doğrultusunda yürüyeceklerini, yerli kaynakları        intikal ettirdiklerini ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın bu   büyüterek  toplam enerji  içindeki  payını  arttıracaklarını        konuda iyileştirici bir çalışma içinde olduğunu söyledi.  ifade etti.        Yerli üretimin artması amacıyla 52 milyon TL’lik MİLRES   Diğer taraftan  algı ile gerçek  arasındaki  bir farkı da        Projesi’nde 500 MW’lık türbin elde edildiğini, amaçlarının   dile getirmek istediğinden bahseden Yıldız, Türkiye’nin        bunu 2,5 MW düzeyine çıkarmak olduğunu belirtti.       yenilenebilir enerjiden elde ettiği toplam elektrik                                                               içindeki payının % 26, Avrupa’da ise %13,5 seviyelerinde        Yurtdışından  yatırım  yapmak  isteyen  ve  Türkiye’yi  bir   olduğunu belirtti. Türkiye’nin bu oranı %35’ler seviyesine        merkez olarak görüp bunu orta doğu ve Afrika’ya        çıkarmak istediğinin altını çizen Yıldız, bu toplantılarla        taşımak isteyen yatırımcılar olduğundan bahseden Yıldız,   bir koordinasyon içinde verimli çalışmalar olacağını ve                                                                                                                                “ Reklam kampanyalarında ya        Türkiye’nin  rüzgar  verimliliği  ile  ilgili  olan  rakamlarının   çıkan sonuçları hep birlikte takip edeceklerini söyledi.                                                                                                                                 da menülerinde rüzgar enerjisi                                                                                                                                 kullandıklarını belirten işletmeler,                                                                                                                                 hem çevreci imajını hem de tercih                                                                                                                                 edilirliklerini arttırıyor.                                                                                                                                                                                 “                                                                                                                               Şirketler, tüketiciyi artık sadece ürün ve hizmet kalitesi ve   Söz konusu uygulamalar, tüketiciyi yenilenebilir enerjiye                                                                                                                               fyatlarıyla değil,  ‘rüzgar enerjisi’yle de etkilemek istiyor.   heveslendiriyor. Tüm bu gelişmeler çevre bilincini                                                                                                                               Özellikle tekstil ve gıda gibi sektörlerin başını çektiği bu   artırmak için sevindirici diyerek markaların değerini                                                                                                                               uygulamayla,  şirketin  ‘çevre  bilinci  taşıdığı’,  ‘ürünlerin   de arttırdığını savundu. Ataseven, “Rüzgar enerjisini                                                                                                                               çevreye saygılı olduğu’ imajına dikkat çekiliyor.      desteklediklerini  vurgulayan marka ya da işletmelerin                                                                                                                               Sunset ve Starbucks rüzgar enerjisi kullandığını       marka değeri de artacak. Yenilenebilir enerjinin tercih                                                                                                                               menülerinde duyururken, Ağaoğlu İnşaat ürettiği        edilmesi, küresel ısınma söz konusu olduğunda bilinçli                                                                                                                               konutlarda rüzgar enerjisi kullanılmasını sağlayarak        tüketicinin de dikkatini çekecek” yorumunu yaptı.                                                                                                                               farklılaşıyor.                                                                                                                               Reklam  kampanyalarında  ya  da menülerinde                     Rüzgar enerjisini kullanan  şirketlerin başında                                                                                                                               rüzgar   enerjisi  kullandıklarını  belirten                    gelen  Starbucks,  geçtiğimiz  yıldan  bu  yana                                                                                                                               işletmeler hem çevreci imajını hem de tercih                    Türkiye’de 60’ın üzerinde mağazasında                                                                                                                               edilirliklerini arttırıyor. Bu anlamda öne çıkan                yenilenebilir  enerji  kullanıyor.  Akenerji                                                                                                                               markalar arasında Sunset Restoran, Starbucks,                   işbirliğinde  Türkiye’deki  faaliyetlerini  sürdüren                                                                                                                               Ağaoğlu bulunuyor.                                             frma,  ihtiyacı olan elektriği devlet tarafından                                                                                                                                                                                           kurulan ortak bir ağ (enterkonekte sistem)                                                                                                                               Çevre bilinci ve markaların değeri artıyor             sayesinde Akenerji’den temin ediyor.                                                                                                                               Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği (TÜREB) Başkanı Mustafa                                                                                                                               Serdar Ataseven, bu yönde atılan adımları canı gönülden   Rüzgar enerjisi kullanan mağaza sayılarını artırmayı                                                                                                                               desteklediklerini  belirterek, “ICCI’da  (Uluslararası Çevre   hedefeyen Starbucks, bu çalışmaların  uzun vadede                                                                                                                               Fuarı ve Konferansı) WindMade ile bu anlamda önemli    herkes için daha iyi yaşam koşulları getireceğini                                                                                                                               bir adım atılmıştı.                                    savunuyor.                                                                                                                                                                                                                       Kaynakça:www.dünya.com
       
       
     
