Page 62 - turebdergi8sayi
P. 62
MAKALE 3. Test düzeneği Test düzeneği Şema 2’de gösterilmiş olan kapalı çevrim jet vasıtasıyla yağlanmaktadır. Sürücü dişli kutusu enerji prensibine göre yapılmıştr. 20 dev/dk’lık ve çok redüktör olarak çalışmakta (i≈1/47),(Figür 3 ‘ bknz). yüksek torklu dişli kutusunu elektrik motoru direkt Sürücü dişli kutusu birleşik planet yapıdadır. Test dişli olarak döndürmek mümkün olmamıştr. Bu nedenle kutusu da ayrıca test edilen türbin dişli yağları ile yağ elektrik motorunun devrini test dişli kutusunun hızına jet vasıtasıyla yağlanmaktadır (MINS, PAOF, PAOM, indirgeyebilmek için dişli redüktörü gereklidir. Elektrik or PAOX)Dişli kutusu 850 kW gücündedir ve Figür 4 te motoru (1) dişli kutusu redüktörünü (2) döndürmekte, gösterildiği gibi yükseltci olarak çalışmaktadır. Bu dişli sonrasında dişli kutusu redüktörü (2) test dişli kutusu kutusunda bir adet planet kademesi art i≈62 oranında (3) alternatöre) (4) istenilen devirde (1620 rpm) gücü iki adet paralel helis dişli kademesi bulunmaktadır. aktarmaktadır. Alternatör üretlen enerjiyi tekrar Alternatör test düzeneğine bağlı bulunan iki dişli kutusu elektrik motoruna aktarmaktadır. Elektrik motoruna oranlarına bağlı olarak 1620 dev/dk da çalıştrılmalı ve verilen giriş gücü ve alternatör tarafndan üretlen güç elektrik motor ise 1230 rpm’de çalıştrılmalıdır. arasındaki fark, sistemin toplam enerji kaybıdır. Test dişli kutusunun yağlama sisteminde 140l yağ 3.1 Sürücü dişli kutusu ve çalıştrılan kullanılmaktadır. Filtrasyon akış miktarı 70 ve 90 l/ dişli kutuları dk’dır. Her dişli kutusu kendi yağ pompasına, karter ve Tüm testler de sürücü dişli kutusu MINB yağı ile yağ sirkülasyon sistemine sahiptr. 60 kış2016